El centre


Som un centre d’Optometria Comportamental, especialistes en teràpia visual, teràpia auditiva i desenvolupament infantil integral.
Diagnostiquem, després d’un examen exhaustiu de la persona, i presentem tractaments personalitzats pel correcte desenvolupament visual, auditiu i motor, dels infants de qualsevol edat així com també en adolescents i adults.
“La visió és la manera com el cervell toca el món”,
i els ulls són només una part del sistema de l’individu
Els nostres ulls formen part d’un tot, el nostre cos, igual que les orelles, la pell … pel que no podem entendre el sistema visual, auditiu o propioceptiu com a sistemes individuals i no connectats. Entenem la persona com un tot i una conjunció de tots els sistemes.
Avaluacions completes i tractaments personalitzats per a nens i adults
És per aquest motiu que les nostres avaluacions són completes, tant per a nens com a adults.
En el cas dels nens, analitzem el sistema visual, motor i auditiu des d’una perspectiva comportamental (global). Això ens ajuda a comprendre d’on deriven els problemes en l’aprenentatge lectoescriptor i els problemes de comprensió, on altres nens no presenten dificultats.
En el cas d’adults, el diagnòstic i tractament depenen molt de la patologia o simptomatologia, com són la pèrdua de visió, audició, síndrome visual informàtic o síndrome visual derivat d’un traumautisme crani-encefàlic, entre d’altres.
Els tractaments poden incloure:
- Ús d’ulleres o lents de contacte, amb o sense prismes.
- Teràpia visual.
- Teràpia auditiva.
- Reflexos primaris.
- Pla i exercicis de desenvolupament infantil, lateralitat, etc.

Però, què és l’optometria?
Començarem diferenciant que l’oftalmòleg és el professional que diagnostica si l’ull té alguna patologia i la seva agudesa visual, mentre que l’optometrista analitza la visió i diagnostica si hi ha alguna habilitat visual escassament desenvolupada.
En definitiva, l’optometria és l’estudi de les habilitats visuals que ens permet detectar problemes d’eficàcia visual durant el desenvolupament del nen o adult, o als derivats per una deficient adaptació entre les capacitats de la persona i les exigències del medi.
En el cas dels nens, alguns problemes escolars apareixen perquè comencen a llegir, escriure i calcular, abans d’estar completades les seves habilitats. El desenvolupament visual es completa als 6-7 anys d’edat, i en canvi el sistema d’aprenentatge actual a les escoles requereix d’algunes capacitats encara no madurades.